معرفی هتل ها و جاهای دیدنی کیش

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ق.ظ

بزرگترین پارک آبی کیش | تم پارک آبی اوشن

تم پارک آبی اوشن بزرگ ترین پارک آبی روباز ایران ،دارای پیشرفته‌ترین و بروزترین وسایل بازی و تجهیزات روز دنیا  است که توسط معتبرترین تأمین‌کننده وسایل بازی پارک آبی دنیا، یعنی شرکت کانادایی White Water West تأمین شده است و بخشی از آن نیز از کشور بلژیک خریداری شده است. 
این پارک که بهمن 1395و همزمان با دهه فجر در جزیره کیش افتتاح شد، ظرفیت پذیرش روزانه سه هزار و 300 نفر را داراست و مهم ترین ویژگی آن این است که در منطقه پرواز ممنوع واقع شده، و هیچ سازه بلندی نیز در مجاورت آن نیست لذا امکان دید هوایی در این منطقه نیز وجود نخواهد داشت و بانوان هم می توانند به راحتی هم از تمام قسمت های آن استفاده کنند و هم حمام آفتاب بگیرند.شاخصه ای که برای گردشگران مسلمان منطقه خاورمیانه نیز بسیار مهم است و کمک بزرگی به جذب گردشگر خارجی خواهد کرد.
 
تم پارک آبی اوشن

راز قلعه خورشید

راز قلعه خورشید، داستانی است که این پارک آبی براساس آن ساخته شده است.این داستان ماجرای گروهی از دزدان دریایی به رهبری کاپیتان سایان است که برای دست یافتن به قرص خورشید و حکمرانی بر دریا به قلعه خورشید حمله می کنند.بعد از تصرف قلعه توسط این گروه، سه برادر به نام پولاد، ماهان و باشو که از ساکنان قلعه خورشید هستند تصمیم می‌گیرند با دزدان دریایی مبارزه کنند و قلعه را بازپس گیرند. پیاده کردن این داستان که اززمان قدیم به نسل ما رسیده ،کاری جالب و مهیج است که سرمایه‌گذاران و سازندگان این پارک آبی انجام‌شده است.
 

بخش های مختلف پارک آبی اوشن

این مجموعه 17 راید ( راه آبی) دارد که به سه دسته راید های آرام، تند و هولناک تقسیم میشود:

راید های آرام (سرگرم کننده و مفرح) :

این رایدها و استخرها برای ایجاد محیطی آرام و مفرح در کنار رایدهای پرهیجان طراحی شده اند:
راشین ریور: رودخانه ای مصنوعی که می توانید با سوار شدن بر تیوب و همراه شدن با جریان آب، فضای سرگرم کننده پارک را تماشا کنید و برای تفریحات پرهیجان و نفس گیر آماده شوید. عمق حداکثر 1.5 متر، عرض 4.5  تا 7 متر و طول 550 متر 
استخر دینگو (جکوزی پلکانی): دارای ویژگی های منحصر به فرد درمانی و عمق حداکثر 1 متر و مساحت 130 متر است.
سرسره برکو (مخصوص کودکان): این سرسرها مخصوص بچه ها است و برای جلوگیری از آسیب دیدگی برای این فضا سایه بان طراحی شده، برای کودکان محل امن و نشاط آوری است که خانواده های محترم می توانند با خیال راحت کودک خود را درآن قرار دهند.
جکوزی رابو: رابو جکوزی مخصوص تم پارک آبی اوشن است و می توانید دقایقی را در آن به استراحت بپردازید و آماده تجربه هیجان تازه ای در تم پارک شوید. عمق این جکوزی براساس عمق استاندارد جهانی است و مساحت آن 40 مترمربع می باشد.
چالاب: این راید دوست داشتنی و مورد توجه کودکان ، با ارتفاع 9.9 متر و مساحت 24*22 و عمق حداکثر 0.4 متر ، شامل چند سرسره و سطل بزرگی است که به محض پرشدن ، واژگون و سرازیر می شود و آب داخل آن روی کودکان تخلیه می شود.
استخر آبان (مخصوص بزرگسالان): عمق: 1.5 متر، عرض: 11 متر،  طول: 22 متر
استخر آبتین (مخصوص نوجوانان): استخری به طول 19 متر و عمق 1.2 متر و عرض حداکثر 10 متر جهت شنا، بازی و سرگرمی در نظر گرفته شده است. 
 
تم پارک آبی اوشن

راید های تند (ترکیبی از شیب ، سرعت و ارتفاع!):

موجاب: لذت موج سواری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا را می توانید در این راید تجربه کنید. ارتفاع این قسمت 12.26 متر، طول 9.74 و عرض آن 1.953 متر است.
رالی راید: یک مسابقه پر هیجان به همراه سه نفر به طور همزمان ، در این رالی به ارتفاع 12.05 متر اتفاق می افتد.
آناکوندا: در این قسمت شما می توانید با همراهان خود بر یک تیوب سه نفر سوار شوید و یک مسیر 170 متری پرپیچ و خم  و پر هیجان را طی کنید.
دینگل: بعد از فرود آمدن از ارتفاع 12 متری برج داتیس، وارد قسمت آونگی سرسره می شوید و با یک حرکت رفت و برگشتی به درون استخر پرتاب می شوید. طول این استخر 48.7 متر است.
گرداب: از برج داتیس بالا می روید و سرسره تند و تیزی شما را به کاسه ای بسیار بزرگ هدایت می کند و همراه جریان آب گرداب مانند در این کاسه چند دور می چرخید و به درون استخر سقوط خواهید کرد.
دریاچه سونامی: ساحلی با طول 48 متر و عرض 80 متر است که  لذت تجربه ساحل و موج سواری زیر آسمان آبی جزیره کیش در این قسمت برای شما فراهم می شود.
مارپیچ: یک مسیر 115 متری پر از پیچ و خم های ناگهانی با ارتفاع 12متر است.

راید های پرهیجان: 

پیچالوپ: سقوط از مرتفع ترین برج تم پارک آبی اوشن با منظره ای فوق العاده از آسمان و دریا و سرعت 12متر بر ثانیه و مسیری هولناک و پرهیجان. طول این سرسره123متر است.
آدرنالین: رسیدن آدرنالین خون به حداکثر و سقوط آزاد از ارتفاع 24متری برج خورشید و اوج هیجان را در این راید می توانید تجربه کنید.

سایر امکانات پارک آبی اوشن

 
این پارک آبی دارای رستوران، آبمیوه فروشی، اسپا و مرکز خرید می باشد. در رستوران‌ها و غذای فوری پارک آبی اوشن انواع ساندویچ‌های ویژه سرد و گرم، سالاد، پیش‌غذا، پیتزا و مرغ سوخاری ارائه می‌گردد. همچنین در مرکز خرید این پارک آبی، انواع سوغاتی و لوازم شنا نیز فروخته می‌شود.
اختصاص روزهای مخصوص بانوان در راستای سیاست های کلی گردشگری حلال  از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این پارک آبی است . در این روزها، بانوان می‌توانند به این پارک مراجعه کنند و از کلیه امکانات این پارک از جمله حمام آفتاب استفاده کنند، مسئله ای که برای گردشگران مسلمان بسیار حائز اهمیت است.
 
این پارک آبی با به‌ کارگیری بیش از ۴۰۰ پرسنل حرفه‌ای و جذب حدود ۸۰ هزار گردشگر طی شش‌ماه نخست سال ۱۳۹۶ به‌ سرعت تبدیل به پرطرفدارترین جاذبه‌ گردشگری کیش شده است.
فضای سبز ایجاد شده در تم پارک آبی اوشن هم منحصر به فرد است و طراحی و پوشش گیاهی آن یکی از کم نظیر ترین فضا های سبز کشور است.
تم پارک آبی اوشن

نکاتی که برای ورود به پارک آبی اوشن باید بدانید:

  • برای پارک آبی لباس مناسب لازم است و پوشیدن لباس‌های محیط عمومی، شلوارک‌ جین، لباس‌های گشاد یا با تکه‌های بلند و آویزان، لباس‌ شفاف و بدن‌نما و لباس‌های دارای تکه‌های فلزی که امکان خراشیدن سطح بازی‌ها را دارند، ممنوع است.
  • مدیریت، حق تعیین مناسب بودن لباس را برای خود محفوظ می‌داند.
  • استفاده از برخی بازی‌ها برای افرادی که قد شان بلندتر از ۱/۲متر باشد، امکان پذیر است.
  • کودکان زیر ۱۲ سال باید توسط بزرگتری بالای ۱۸ سال همراهی شوند و بلیت ورود تهیه کنند.
  • ورود کودک زیر ۳ سال ، افرادی با قد کمتر از ۹۲ سانتی‌متر و کسانیکه مشروبات الکلی و مواد مخدر یا روان‌گردان مصرف کرده‌اند، به پارک ممنوع است.
  • بانوان باردار، افراد مبتلا به مشکلات قلبی و ستون فقرات مجاز به استفاده از سرسره‌ها نیستند.
  • ورود کودک پسر به همراه مادر و کودک دختر به همراه پدر ممنوع است.
  • ورود هرگونه مواد غذایی، نوشیدنی و سیگار، دستگاه‌های الکترونیکی، موبایل، تبلت و لوازم جانبی، زیورآلات، مایو سگک‌دار به پارک ممنوع است.
  • اشیا با ارزش خود را در صندوق امانات قرار دهید.
  • برای برخی بازی‌ها استفاده از هرگونه لنز و عینک ممنوع است.
  • کلیه مکان‌های بیرون پارک مجهز به دوربین مداربسته هستند.
  • هرگونه عکاسی و فیلم‌برداری در پارک ممنوع است و در صورت مشاهده ادوات نامناسب ضبط خواهد شد.
  • به توصیه‌های درج‌ شده در تابلوهای محیطی و توصیه های کارکنان توجه کنید، در صورت نقض قوانین از پارک اخراج خواهید شد.
  • قبل از استفاده از بازی‌ها، توانایی خود را ارزیابی کنید چراکه با مسئولیت از بازی‌ها استفاده می‌کنید‌.

سانس های پارک آبی اوشن کیش

همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد، این پارک روزهای مخصوص برای استفاده آقایان و بانوان به‌ صورت جداگانه دارد که در ادامه عنوان می‌گردد.
ساعت کاری این پارک آبی، هر روز به جز یکشنیه و دوشنبه از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است و به صورت یک روز در میان به خانم ها و آقایان سرویس دهی می شود.
سانس آقایان:
  • شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱:۳۰ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۹ )
  • سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۵:۳۰ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۳ )
  • چهارشنبه و جمعه‌ها از ساعت  ۱۰ الی ۱۶:۳۰ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۳:۴۵ )
  • چهارشنبه و جمعه‌ها از ساعت  ۱۴ الی ۱۹ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۶:۳۰ )
 
سانس بانوان:
  • شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵:۳۰ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۳ )
  • دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت  ۱۰ تا ۱۶:۳۰ ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۳:۴۵ )
  • دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها از ساعت  ۱۴ الی ۱۹  ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۶:۳۰ )  
  • سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱:۳۰  ( پایان ساعت پذیرش ساعت ۱۹ ) 
اگر به دنبال یک تفریح آبی منحصر به فرد و فراموش نشدنی در جزیره زیبا و شگفت انگیز کیش هستید پیشنهاد می کنم به این تم پارک آبی بروید و از پرهیجان ترین رایدهای آبی بهرمند شوید. همچنین می توانید از مقاله ی غواصی در کیش دیدن نمایید.
وب سایت رسمی پارک آبی اوشن کیش: oceanwaterpark.com
و هم چنین اگر تجربه ای از این مجموعه آبی دارید خوشحال می شویم نظرات خود را برایمان در اینجا به اشتراک بگذارید. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی